ارتودنسی زبانی یا پشت دندان چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی چیست؟ اگر دندان های شما بهم ریخته و نامرتب هستند، یا فاصله زیادی بین دندان های شما وجود دارد، راه حل مناسب برای اصلاح این مشکلات مراجعه به مطب های دندان پزشکی است، اگر دندان های شما نیاز به ارتودنسی داشته باشند، دندان پزشک شما را به متخصص ارتودنسی ارجاع می دهد.

متخصص ارتودنسی به طور کلی دو مدل درمان برای مرتب کردن دندان های شما دارد؛ اگر حجم بی نظمی دندان ها کم باشند، او درمان ارتودنسی متحرک را پیشنهاد می دهد، ولی اگر میزان بهم ریختگی دندان ها به حدی باشد که ارتودنسی متحرک مشکل آن را حل نکند، ارتودنسی ثابت با استفاده از بریس های ارتودنسی تجویز می شود.

بیشتربخوانید... ارتباط ارتودنسی و عمل بینی

ظاهر بریس های ارتودنسی ثابت

مطالبی که در مورد ظاهر ارتودنسی گفتیم، مربوط به بریس های ارتودنسی ثابت است؛ زیرا الاینرهای ارتودنسی متحرک شفاف هستند و دیده نمی شوند، پس از نظر ظاهری برای بیمار مشکلی ایجاد نمی کنند.

اما بریس های ارتودنسی ثابت؛ شامل براکت های فلزی، سیم های ارتودنسی و کش های مخصوص ارتودنسی، به صورت ثابت روی دندان های بیمار نصب می شوند، و هنگام خندیدن و صحبت کردن بیمار، مشخص و آشکار می شوند، برای رفع این مشکل راه حل هایی وجود دارد؛ مثلا استفاده از الاینرهای شفاف متحرک، استفاده از براکت های سرامیکی و کامپوزیتی هم رنگ دندان ها به همراه کش های سفید رنگ و...

اما یک راه دیگر برای مخفی کردن اجزای ارتودنسی ثابت، قرار دادن آنها در سطح داخلی یا زبانی دندان ها است؛ یعنی به جای اینکه اجزای ارتودنسی ثابت روی سطح بیرونی دندان ها نصب شوند، در سطح داخلی آن چسبانده شوند، به این ترتیب این اجزا از دید بینندگان مخفی می شوند، به این نوع ارتودنسی، ارتودنسی زبانی یا لینگوال می گویند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان سریع

مزیت های استفاده از ارتودنسی زبانی یا لینگوال

اولین مزیت این نوع از ارتودنسی، مزیت ظاهری آن است، بعضی از افراد تمایل ندارند که درمان ارتودنسی آنها مشخص باشد، و دوست دارند بدون اینکه بقیه متوجه شوند ارتودنسی کنند، حتی اگر از براکت های سرامیکی و کامپوزیتی که هم رنگ دندان ها هستند استفاده کنید، باز هم ممکن است ارتودنسی شما دیده شود و کاملا مخفی نباشد؛ اما وقتی که براکت ها و در کل اجزای بریس ثابت ارتودنسی در سطح داخلی دندان ها قرار داده شوند، احتمال دیده شدن آنها بسیار کاهش پیدا می کند.

رعایت بهداشت در ارتودنسی زبانی یا لینگوال راحت تر از ارتودنسی معمولی است.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: